יועץ עיצוב גרפי

ייעוץ גרפי או יועץ לעיצוב גרפי הינו גרפיקאי מוסמך. בכותבנו מוסמך רצוי שיועץ עיצוב גרפי יהיה אמון על תוכנות עיצוב גרפי כמו: פוטושופ, סקאטצ’אפ, מאיה, פיינט שופ פרו, פריהנד, קורלדרו, אילוסטרייטור כמובן, אוטוקאד ועוד. חשוב לדעת שבלימודי עיצוב גרפי יש חלק תיאורטי והתנסות מעשית אולם הניסיון בתחום הייעוץ עיצוב גרפי הנו מרכיב חשוב וחיוני. יועץ עיצוב גרפי טוב הוא אחד שרמת המיומנות שלו והשליטה שלו מלאים. יש כמובן גם תואר ראשון בעיצוב גרפי ולא רק קורסים ותעודות מקצוע. יחד עם זאת חשוב להבין שגם בתוך תחום העיצוב הגרפי יש תתי התמחויות: קדם דפוס, דפוס, תכנון והעמדה ממוחשבת, גרפיקה ממוחשבת, עיצוב אתרי אינטרנט (וגם עיצוב וחיתוכי HTML), איור, תקשורת חזותית, תלת מימד, סריקה, תחריטים ועוד.

מה זה בכלל יועץ עיצוב גרפי  ?
קל להבין מה זה יועץ עיצוב גרפי ממקומות העבודה בהם פועלים יועצי עיצוב גרפי: בתי דפוס, הוצאות לאור, מערכות עיתונים, משרדי מעצבים, משרדי וחברות עיצוב גרפי, משרדי פרסום ויחסי ציבור, אתרי אינטרנט ועוד.
ייעוץ עיצוב גרפי הוא תחום מעולם העיצוב שמחבר ביו תמונות לטקסטים כדי להעביר מסרים. לכן התחום קשור בליבתו לתקשורת חזותית. בדיוק כמו שיש תקשורת שמע כך השפעתה של התקשורת החזותית. בכל מקום ניתן לראות את עבודותיהם של יועצי או יועץ עיצוב גרפי : קרטון החלב, עטיפת ספר, מגבונים לחים, כוס קפה בטייק אווי, מכונית, שלטי פרסום ותדמית, פרסומות במדיה, כרזות פוליטיות, אתרי אינתרנט וכמובן עיצוב בתלת מימד כמו עיצוב ממשק למשתמש, עיצוב ג’ויסטיק או מקלדת ועוד.

מי צריך יועץ לעיצוב גרפי ?
התשובה על כך היא מי לא?! יועץ עיצוב גרפי הוא האדם שאמון על מלאכת הביצוע (ולעיתים אף החשיבה והרעיון) של סמליל (לוגו) של חברה. של השפה השיווקית שלה, של הצבעים, של המסר שיועבר, של התקשורת החזותית שלה. כל הארטיפקטים של חברה כמו מעטפות, דפי חברה, קלסרים, מדבקה לרכב וכד’ הם באחריות של יועץ עיצוב גרפי.
מה עושה יועץ לעיצוב גרפי שמעצב גרפי או גרפיקאי לא עושה?
ההבדל טמון בעיקר בתהליך העיצוב המתבקש. נניח שיש אור של לוגו, יש סלוגן, ובאים למעצב גרפי או גרפיקאי ומבקשים ממנו רק לאחד ביניהם. זאת עבודה של גרפיקאי. יועץ עיצוב גרפי יבוא ויאמר שהסלוגן לא מתאים לסמליל, שהצבעים שנבחרו אינם מספיק טובים להבהרת המסר, שהצבעים האלה ברקע שחור יבלעו ויקשו על הטמעת הסמליל (לוגו) במקומות שיש להטמיע. יועץ עיצוב גרפי יסייע בידכם ויכווין בדרך מקצועית ונקייה לייצר שפה שיווקית או תקשורת חזותית שתהלום את רצונותיכם.
כיצד לבחור יועץ עיצוב גרפי טוב ?
את פרמטר המחיר נמליץ להשאיר לסוף, הפרמטרים החשובים ביותר לבחירה של יועץ לעיצוב גרפי הם:
1.    תיק עבודות, באמצעותו תראו אם אתם מתחברים לרעיונות, לעבודות.
2.    בעזרת תיק העבודות תוכלו לשאול על תהליך היצירה ולראות אם לזה אתם מתחברים ולראות עד לאיזה עומק היה מעורב היועץ לעיצוב גרפי שאיתו נפגשתם.
3.    כימיה – חשוב מאוד שתהייה הבנה, בעיקר שהיועץ עיצוב גרפי יבין מה שאתם חושבים, מדובר בפרמטר חשוב כיוון שלא תמיד בני אדם יודעים לתאר במילים ברורות את הרעיון שיש להם בראש.
4.    ניסיון ולימודים – כן היכן למד ומהי הכשרתו חשובים ביותר. יש הבדל בין לימודים לתואר ראשון לבין קורס של חודשיים. לאחר מכן שנות ניסיון, דבר שמלמד על עוצמת הידע והיכרותו עם שאר התחומים. חשוב לבדוק את מגוון הניסיון שלו, אם כמה חברות עבד, האם מדובר בתוצרים שונים וכד’.
5.    המלצות – בקשו מאותו יועץ עיצוב גרפי שיתן לכם מספרי טלפון של לקוחות שממליצים עליו וצרו עימם קשר. תשאלו אותם על הקפדה על זמני עבודה וסיום שלבים, על התהליך, על היחס והזמינות של היועץ הגרפי ונסו להבין עד כמה נכון לכם לשכור את שירותיו.