מס הכנסה

מס הכנסה הוא אחד מאגפי המס השונים הנמצאים תחת רשות המיסים בישראל. כל עסק מחוייב לדווח למס הכנסה לפחות פעם בשנה אודות הכנסותיו והצאותיו. למס הכנסה חוקים ותקנות שונות עבור סוגי עסק שונים, שכירים, בעלי עסק, עצמאיים וכדומה. לכן בעת הגשת דוחות למס הכנסה חשוב לברר תחת איזה קטגוריות נמצא כל אדם. בהתאם להגדרות אלו ישנן הטבות, חובות וצורות שונות להגשתטפסים. מאחר וכמו בכל בירוקרטיה התהליך עם מס הכנסה יכול להיות ארוך, חשוב מאוד לבוא אל מס הכנסה מוכן. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא כמובן להשתמש במומוחה כגון יועץ מס אשר יעזור עם כל הניירת.

הינה כמה פרטים שכדאי לדעת לפני שממלאים טפסים למס הכנסה:
• חשוב לשים לב האם כדאי לשנות את סטטוס החברה. לדוגמא מעל רווח של 20,000 שקלים לחודש, כדאי להכריז על חברה בע”מ ולא על עבודה כעצמאי, עוסק מורשה או עוסק פטור. חשוב לשים לב שיש מקרים בהם אין ברירה אלא להעביר סטטוס של מצב חברה, מאחר והדבר נקבע בהתאם לפרמטרים קבועים שקובע החוק ועל פיהם פועל מס הכנסה.
• חשוב לעקוב אחר מה הם סוגי ההוצאות אשר מוכרים כהוצאה מוכרת. מתנות לעובדים למשל (עד סכום מסויים) נחשבות כהוצאה מוכרת וכדאי לתעדן ולבקש עליהן החזר.
• ישנן הוצאות אשר הינן הוצאותמוכרות בחלקן כגון טלפון נייד, ביגוד, כיבוד קל בעסק, נסיעות לחו”ל, אחזקת רכב ודברים נוספים.
• כאשר עובדים מהבית ניתן לדרוש החזר על הוצאות הבית כגון ארנונה וחשמל.
• המדינה מעניקה הטבות לאנשים המששתמשים בקרן פנסיה וקרן השתלמות ולכן כדאי להשתמש בדברים אלו

כאשר מדובר בעסק יש לקחת בחשבון גורמים רבים אשר משפיעים על הדיווח למס הכנסה. בנוסף מוכרחים להיות מסודרים לאסוף חשבוניות ולעקוב אחר הוצאות, הכנסות, השקעות, הוצאות מוכרות ודברים רבים נוספים. מסיבה זו חשוב שיהיה יועץ מס זמין בכל עת בעסק. יועץ המס יהיה מעורב בנעשה וידע את כל המידע הרלוונטי אודות העסק, על מנת שיוכל להמליץ באופן הטוב ביותר על שינוים שיש לעשות אשר יכולים להביא בהפחתת תשלומי המס.