פיתוח ארגוני

אחת מנקודות המפתח אשר כל עסק חייב לאמץ אם ברצונו להצליח הוא היכולת להשתנות, להתפתח ולהסתגל. פיתוח ארגוני הוא הכלי באמצעותו כל עסק נשאר רלוונטי בשוק שהינו משתנה תדיר.

מה זה פיתוח ארגוני?
פיתוח ארגוני הוא אחד הדברים שעושה יועץ ארגוני בעודו מייעץ לארגון. מדובר בתהליך בו היועץ עושה אבחון לארגון ובודק מה הם הדברים אותם ניתן לשפר ולייעל. פיתוח ארגוני מתחיל מהבסיס של הארגון, המקום החשוב ביותר שמתוכו תבנה תוכנית הפעולה – החזון והיעדים של החברה.

לאחר שהוגדרו היעדים, החזון והערכים של החברה יבדוק פיתוח ארגוני אילו פעולות צריכה לעשות כל מחלקה על מנת לשלב ערכים וחזון אלו בדרך הטובה ביותר שתביא להשגת המטרות. היועץ הארגוני בוחן את התהליכים והנהלים שמתרחשים בארגון. הוא בוחן את האופן בו נעשים ראיונות עבודה והאופן בו נקלטים עובדים לחברה. פיתוח ארגוני מתעסק ביחס בין עובדים לעובדים והיחס בין עובדים למנהלים ובוחן את האווירה בעבודה. פיתוח ארגוני גם מסתכל על הקשר בין מחלקות ושיתוף הפעולה ביניהן. פיתוח ארגוני טוב הוא פיתוח אשר משתף את אנשי החברה מהזוטרים ביותר ועד הבכירים ביותר בתהליך, מתוך מחשבה שלכל אחד מהעובדים יש מה לתרום.

פיתוח ארגוני לא פוסח על אף מחלקה, ועל אף דרג. בסופו של דבר המטרה היא לזהות נקודות חולשה וחוזק ולבחון מה יש לשנות על מנת להשתפר ולהגיע למטרות. מהיקף הפעולות שדורש פיתוח ארגוני ניתן לראות שמדובר בתהליך הדורש ליווי צמוד של יועץ ארגוני למנכ”לים וצוותי ההנהלה.

חברות ייעוץ העוסקות בפיתוח ארגוני יפעלו בדרכים שונות על מנת להשיג את המטרה, בהתאם לתפיסה הארגונית שלהן. לכן, חשוב מאוד לבחון היטב מי היא חברת הייעוץ בה בוחרים ולהקפיד על כימיה טובה, מקצועיות וליווי אישי וממוקד. בעת הפניה אל חברת ייעוץ חשוב לשמור על ראש פתוח, פיתוח ארגוני מכיל בתוכו את ההכרה שיש צורך בשינוי. מאחר ואנחנו יצורים של הרגלים קשה לנו לקבל שינוי, עם זאת לאחר שבחרנו בחברת ייעוץ טובה חשוב לסמוך על החברה ולא להתנגד באופן אוטומטי לשינויים המוצעים. בסופו של דבר מדובר בשינויים אשר מטרתם להביא לשיפור ביצועים, הגדלת מכירות והשגת המטרות שהצבתם לעתצמכם בתחילתו של הייעוץ הארגוני.