יועץ שיווקי

מתי צריך יועץ שיווקי?
עסק צריך יעוץ שיווקי בשלבים שונים בהתפתחותו ובמצבים שונים בהם הוא נתקל. כאשר ישנה ירידה לא ברור במכירות ביחס לתקופות קודמות, כאשר צורת שיווק חדשה לא מביאה את התוצאות המצופות, כאשר לא מצליחים לשמר לקוחות, כאשר לקוחות חדשים לא מגיעים, כאשר העסק רק מתחיל או מתרחב – אלו הזמנים בהם צריך יעוץ שיווקי.

מה עושה יועץ שיווקי?
יועץ שיווקי נוגע בתחומים מגוונים אשר רבים מהם נושקים לתחומים אחרים של החברה:

– קידום מכירות – במקרה זה יועץ שיווקי מוכרח לעמוד בקשר עם מחלקת המכירות, מחלקה זו מכירה באופן הטוב ביותר את הלקוחות המגיעים לרכוש את המוצר והמניעים העומדים מאחורי הרכישה. יועץ שיווקי
– הכשרת עובדים – יעוץ שיווקי עוזר להטמיע דרכי מכירה חדשות המתאימות לאופן בו המוצר ממותג, לכן עליו לעמוד בקשר עם מחלקת ההדרכה של החברה, אם יש לה מחלקה כזו.
– בדיקת יעילות השיווק -יועץ שיווקי עוסק גם בדברים שקשורים במפורש לשיווק כגון בדיקת יעילות השיווק. כלומר אבחון מחלקת השיווק הקיימת ובדיקה כיצד המחלקה יכולה להשתפר.
– דרכי ההפצה של המוצר- אופן ההפצה קריטי לאופן בו המוצר מממותג ומפותח. נעלי יוקרה, לדוגמא, לא יופצו לחנויות בשווקים, אלא רק לחנויות יוקרה וגם הקופסא בה יגיעו תהיה ייחודית ויוקרתית.
– פיתוח מוצרים ושירותים – בהתאמה לסקרי שוק והביקוש של המוצר, כמו גם בהתאמה לערכי החברה והמיתוג של המוצר יקבעו השירותים שיש להציע עם המוצר המוצרים הנלווים לו.

אלו הן דוגמאות בלבד לתפקידו של יועץ שיווקי. אופן התפיסה של הלקוחות את המוצר הינו חשוב מאוד. עיצוב תפיסה זו דורש עבודה עם מחלקות שונות של העסק, על מנת שכולם יעבדו כדי לשדר את אותם הערכים שהמוצר אמור לייצג.

איך בוחרים יועץ שיווקי?
דבר ראשון יש לחשוב מה למעשה העסק צריך. אם העסק צריך שיווק מקומי, אין טעם לפנות לחברה בינלאומית, אשר לא מכירה את השוק המקומי והאופי המקומי. בנוסף, ליועץ שיווקי צריכה להיות הצלחה מוכחת, ההכרות עם התחום או תחומים קרובים, יצירתיות, אנרגיה וחשיבה מחוץ לקופסא. בחברה בה הצרכנים נחשפים באופן קבוע לפרסומות ושיווק, יועץ שיווקי צריך לחדש – אחרת השיווק של החברה יהפוך לרעש רקע אשר לא ישפיע על הצרכנים.