יועץ תדמית

יחד עם ייעוץ ארגוני, גם יועץ תדמית מגלם את אחד התפקידים הדורשים הסברים בקשר למהותו. בעולם המודרני, בו רוב הגירויים החושיים אותם אנו קולטים הם ויזואליים, יעוץ תדמיתי משרת תפקיד חשוב של יצירת האסתטיקה הדרושה על מנת להפוך את האובייקט לנעים יותר לעין. אך לא די במראית העין (למרות שהיא זו המשודרת אלינו מאינספור שלטי חוצות ופרסומות על בסיס יומי) אלא יש להתייחס למכלול השלם שיוצר אצלנו אובייקט מסוים והתחושה אותה הוא משדר לאנשים שסביבו.

מי צריך יועץ תדמית?
חשוב להדגיש כי אנשים רבים נדרשים לשירותיו של יועץ תדמית. בין אם המשרה דורשת הופעה ייצוגית ובין אם מדובר בהחלטה אישית לשדרג את השם הציבורי ואת התדמית הכללית שנוצרה לאותו אדם, יועץ תדמית בהחלט יכול לסייע. יועץ תדמית בונה עבור הלקוח את התדמית המקיפה והכוללת לפי בקשתו וצרכיו האישיים, בין אם מדובר באיש עסקים שרוצה לשפר את התדמית הציבורית שלו בהקשר הסביבתי, בין אם זה פוליטיקאי שניזוק משם רע ורוצה לשפר את התדמית שלו ובין אם מדובר בשחקן שמעוניין להגיע רחוק ולתפוס שם.

מראה חיצוני – חלק חשוב בתדמית
רובנו חשופים לכמות עצומה של מידע מהמדיה לגבי המראה החיצוני של אנשים מפורסמים ודוגמנים, שצורת הלבוש שלהם ושאר האלמנטים שבחרו לצורך המראה החיצוני שלהם יכול להיות רחוק שנות אור ממה שמתאים לנו. לכן, יועץ תדמית ידע לעזור בכל הקשור בהתאמת צבעים וגזרות בלבוש, התאמת סגנון לבוש לצורך ולשעת היום, התאמת אביזרים נלווים וייעוץ כללים לגבי המראה החיצוני (תספורת מחמיאה, תסרוקת או גוון שיער כמו גם איפור וסגנון המתאימים לאורח החיים).

יועץ תדמית לעסקים
יועץ תדמית הוא חלק חשוב מתחום ייעוץ עסקי. לא רק אנשים מבקשים ליצור לעצמם את התדמית שתשרת אותם בצורה אופטימלית, אלא גם חברות ועסקים. כשמבקשים להשיק לשוק מוצר חדש, לא מספיק שהוא יהיה במחיר המתאים לצרכן וימלא את הפונקציה בשבילה נועד בצורה הטובה ביותר, אלא הוא צריך ליצור אצל הצרכן הרגשה מסויימת שתגרום לו לרצות לקנות מוצר ספציפי זה. לצורך זה יועץ תדמית מסייע במיתוג המוצר ואפילו החברה, על מנת ליצור עבורם את השם הציבורי שימשוך אליהם את הצרכנים שהם קהל היעד של החברה.